9.1.2022

Ihana(t) aamu(t)!

 


Hyvää Uutta Vuotta - ja tammikuuta!

Tänä aamuna havahduin siihen, kuinka minulla onkaan monta persoonallista koiraa! Kaikilla on omat, hauskat aamutapansa - ilmeisesti minun herättämisessäni.

Huima kaivautuu tyynyjen alle tuhisemaan niin, että sen jalat sojottavat töötäten kohti minua. Huima ei häiriinny, kun unisena siirrän sitä sivummalle. Tuhina jatkuu. Seuraavaksi Samui ilostuu liikehdinnästäni, JEE, nyt se herää, kohta saa ruokaa - ja alkaa pestä korviani. Se on Samuin aamurituaali numero 1. Joskus se myös puraisee korvalehteäni tai nuolaisee ohimoani niin, että sen kieli jää paikalleen. Se se on hassu tunne. Availen silmiäni ja ohimossani on whippetin kieli jumissa.

Bali hakeutuu tuijotusetäisyydelle ja vaatii minua nostamaan peiton lievettä. Tulee kiepille aivan kiinni ja nostaa päänsä ynisten käteni päälle - niin, etten pysty liikkumaan. Minulla on siis nyt Huiman tassut juuri leikattuine kynsineen lukossa toisessa käsivarressa, Samuin kieli kiinni ohimossani ja Balin pää toisen käteni päällä, painavana. 

Kuulen, kun pihan ovi käy. Portaista kuuluu suorastaan ryminää, kun laumani nopein, ketterin ja kiireisin whippet Maui rynnistää yläkertaan. Se hyppää ryydloikalla sänkyyn, pussaa minua nenään ja alkaa puskea minua päällään; AAMURAPSUTUKSIAAAAA, kiitoss!

Sängyn vieressä alkaa käydä ilmavirta. Capri heiluttaa häntäänsä niin tiuhaan ja taajaan että tuuli käy. Suussaan sillä on pehmo, jota se ylpeänä häntä heiluen ja pää korkealla esittelee. Sitten seKIN hyppää suoraan päälleni ja tööttää pehmollaan naamaani.


Nyt minulla on Huiman terävät kynnet kiinni toisessa käsivarressani, toisen käsivarren päällä on painava Balin pää, ohimossani on Samuin kieli, Maui tööttää minua vaativasti kylkeen ja Capri työntää silmieni väliin märkää pehmoleluaan.

Mikä Ihana Aamu! 

Ei kommentteja: