8.9.2010

Paleface pistää miettimään - hyvin sanottu!


Helsingin Sanomissa oli tänään Tuomas Kokon kirjoittama juttu Palefacesta, Karri Miettisestä.

Kuinka Miettisestä on tullut mielipideautomaatti, joka jaksaa paasata yhteiskunnallisista kysymyksistä, Tuomas Kokko kysyy.
Kun muut ajoivat mopolla ympyrää, teini-ikäinen Miettinen istui kotona ja luki.

"Mulla on kierot silmät, vino nenä ja olen erinäköinen kuin muut. Siksi mua on koulukiusattu, eli olen joutunut hakemaan paikkaani muita enemmän. Siksi mulla on aina ollut tarve kyseenalaistaa auktoriteetteja ja kysellä, miksi asioita tapahtuu".

Miettinen oli viime talvena mukana Janakkalassa sijaitsevan Harvialan koulukodin projektissa.
"Harvialassa on huippuälykkäitä kundeja, jotka eivät ole sopeutuneet koulujärjestelmään. Me tunnemme valtavasti pedagogisia menetelmiä, mutta silti pidämme kiinni mallista, jossa yksi puhuu 45 minuuttia ja kaikkien muiden on istuttava hiljaa aloillaan".

Ei kommentteja: